8 Aralık 2006 Cuma

Astrolojide ahlak, astroloji etiği üzerine..

Bu yaziyi yazarken biraz sinirlenmisim anlasilan..



Değerli Astroloji meraklıları,

Merak ediyorum; bir kişi Astrolojiyi ne zaman öğrenebilir?

Merak ediyorum; bir kişi hangi seviyeye gelince anlar ki; başkalarının sorularına vereceği doğru, tam, yargısız bilgiler ve yönlendirmelerle dahi karşısındakine zarar vermez?

Merak ediyorum; bir kişi bu Astrolojik düzeye geldiğini nasıl anlar? çevresindekilerle mi? çevresinde kim var?

Merak ediyorum; bir kişi başka bir kişinin hayatını etkileyebilecek bir konuma geldiğini nasıl anlar?

Merak ediyorum; bunu yaparken insanın vicdanı ne zaman rahat ve huzurlu olabilir?

Bana göre, “Astroloji Okulunda” tartışılması gereken, Astroloji öğrendikten sonra (?) etrafın sorularını cevaplama uslubu değildir. Bu grubun temel düsturu; Astroloji öğrenmeye nereden başlamalısınız?
Astrolojiyi öğrenmek için neler yapabilirsiniz? hangi kaynaklara ihtiyacınız var?, geliştirmek için neler yapabilirsiniz? gibi sorular ve problemler olmalıdır. Hatırlarsak, hepimiz anketlerde Astroloji
öğrenmek için kitap okumanın şart olduğunu işaretlemiştik..

Geçmiş zamanda bir arkadaşım bana bir gazete kupürü gösterdi. Başlığı şöyle “HASTROLOJİ”. O zamanlar bu tür şeylere güler geçerdim. Ama şimdi gülemiyorum. Çünkü çok üzülüyorum. Astroloji ancak saygın ortamlarda ve gereği şekilde yapıldığında gerçek yerini ve saygınlığını bulabilir.

Astroloji neden saygın bir yerde değil bir düşünün dostlarım. Ben size söyleyeyim: O kadar çok “Hastrolog” var ki.. Birçok mantıklı insan, çevresinde bir kaç kitap okuyup astrolog kesilen insanları görünce “Eğer Astroloji bu ise, Astrolojinin hayatına girmemesi onda bir eksiklik yaratmaz” diye düşünür.

Emin olun ki etrafınızdaki insanlar sizi bir astrolog namzedi ve hatta astrolog olduğunuza inandırmaya çalışacaklardır. Onlara inanmayın!. Değiliz. Merak etmeyin, onların ısrarlı sorularına dayanmanız aslında düşündüğünüzden çok daha kolaydır. Size soru yöneltenlere şöyle
söylemeniz herhalde yanlış olmayacaktır:
"Ben şu anda Astroloji öğrenme aşamasındayım. Henüz herhangi bir soruyu yanıtlayabilecek kadar iyi Astroloji bilmiyorum. Senin sorunu ancak Astrolojinin temelini ve tekniklerini yeteri kadar öğrendikten ve üzerinde yeteri kadar tecrübe sahibi olduktan sonra, eğer hala içim rahat olur da o gücü kendimde bulursam cevaplandırabilirim. Senin iyiliğin için en doğru olan; sorunlarını çözmek için başka bir yol bulmandır. Sorularının cevabı zaten bende değil, senin kalbindedir. Merak etme, her ne olacaksa senin için en iyisi olacaktır".

Peki ben nasıl tecrübe kazanacağım derseniz; gene yukarıdaki gibi bir başlangıçla onlara bir yorum yapmamak şartıyla bilgi rica edebilirsiniz. Eğer size bilgi vermek istemezlerse, ne kadar doğru
yaptığınızı daha iyi anlamış olursunuz.

Gelin biz, Astrolojinin eski saygın yerine tekrar ulaşması için çaba gösterelim. Bu çabaya önce kendi çevremizdeki insanlardan başlayalım, kendimizden başlayalım.

Saygılar

C. C. ARDA

Hiç yorum yok: